4 april 2006

USRobotics helpdesk bereikbaar via Skype

USRobotics, een bekende producent van modems en Skype hardware heeft haar helpdesk infrastructuur geschikt gemaakt voor Skype. Klanten kunnen daardoor nu ook via Skype contact opnemen met de helpdesk en hoeven zij hiervoor geen vaste telefoonlijn meer te gebruiken.

"Dankzij de ondersteuning voor Skype kunnen onze klanten nu op verschillende manieren contact opnemen met onze technische helpdesk. Klantenservice en technische ondersteuning waren al beschikbaar via de telefoon en e-mail, en nu dus ook via Skype", aldus Mary Galbavy, Director of Customer Support. "Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten van dienst te zijn, en dit is een manier om dat te doen binnen onze helpdesk. De tevredenheid van onze klanten vormt de drijvende kracht achter onze keuze voor deze service".

De mogelijkheid om via Skype te bellen met de technische helpdesk van USRobotics betekent een einde aan de kosten waarmee een dergelijk gesprek in Europa meestal gepaard gaat. Door middel van de Skype-knop op de website van USRobotics kan iedereen die over Skype-software beschikt gratis met de technische helpdesk bellen. Dankzij deze toegangsmethode kunnen klanten direct van achter hun computer gratis contact opnemen met USRobotics, terwijl hun vaste lijn beschikbaar blijft.

Bij het callcenter van USRobotics worden Skype-telefoontjes nu in de wachtrij opgenomen en vervolgens door de eerst beschikbare medewerker afgehandeld. Gebruikers krijgen zo de ondersteuning die ze gewend zijn, van dezelfde technici als wanneer ze via een vaste telefoonlijn hadden gebeld.

Volgens Mary Galbavy van USRobotics was het geschikt maken van de helpdesk infrastructuur voor Skype gesprekken zeer eenvoudig. "Het is nu mogelijk om met onze klanten te communiceren via deze sterk in opkomst zijnde technologie, het gebruik van Skype zorgt voor lagere support kosten en een verhoging van de klant-tevredenheid".

Via het VoIP & Gadgets Blog