13 januari 2006

KBC Bank gebruikt Skype voor klantencontact

Eindelijk weer eens een niet-hardware gerelateerde post op Skype Buzz! De Belgische KBC bank heeft namelijk een primeur op Skype gebied, voor de eerste keer wordt bij een groot bedrijf in een officiële marketingcampagne Skype ingezet om het contact met de klanten te onderhouden.

Met de start van het autosalon (ja, in België zeggen ze het autosalon) heeft KBC een kleine aparte site gemaakt www.bankseeingtour.be, een leuke nonsense-site, van waaruit je naar hun eigenlijke campagnesite kunt gaan. En daar kun je via Skype met een KBC-adviseur contact opnemen.

Volgens mij zijn ze hiermee de eersten in België (en waarschijnlijk in de hele Benelux). Mee met z'n tijd dus die mensen van KBC!

2 opmerkingen:

  1. Waarom staan er eigenlijk 2 lijnen die beschikbaar zijn? Heeft dat te maken met de beperkingen van Skype?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dat eerder te maken heeft met het feit dat de KBC bank niet verwacht dat het storm zal gaan lopen met Skype bellers.

    Uiteraard kunnen ze zoveel Skype accounts aanmaken als ze maar willen, en ik denk dat als het druk gaat worden ze er gemakkelijk een account bij plaatsen.

    Het heeft in ieder geval niets te maken met de beperkingen van Skype.

    BeantwoordenVerwijderen